Skip to main content

The experimental aircraft, that was given the designation Saab 210 Lill-Draken, was scaled down to 70 percent of the planned size and was then used to test the low speeds flight characteristics and to validate the assumptions made before undertaking full-scale construction.

The weird flying machine (a flying saucer-plane-car hybrid) made its maiden flight on Jan. 21, 1952, piloted by Bengt Olow

According to SAAB, their first and only experimental aircraft in history (currently on display at the Air Force museum in LinkÖping, Sweden) “performed around 1,000 test flights over four years. The results provided valuable experience during development of the Saab 35 Draken.”

 

http://theaviationist.com/wp-content/uploads/2012/11/SAAB-210.jpg

Original Post

Replies sorted oldest to newest

A forma de duplo delta era tão revolucionário que justifica a única aeronave sub-escala de teste construído na Suécia: Saab 210 , não oficialmente apelidado de "Lilldraken" (pequeno dragão). O Saab 210 testou o conceito do duplo delta, primeiro vôo em 21 de janeiro de 1952. O sucesso dos resultados dos testes levou a um pedido de três protótipos do Draken. O primeiro protótipo, não equipados com pós-combustor, fez seu vôo inaugural em 25 de outubro de 1955. O segundo protótipo, equipado com um pós-combustor, sem querer quebrou a barreira do som em seu primeiro vôo.

 

Resultou no melhor caça/interceptador de sua época por um tempo.

Last edited by FІЯЭFФЖ

Incluir Resposta

×
×
×
×
Link copied to your clipboard.
×