Skip to main content

nuuuuuuuu... essa Emirates e ingnorante. O plano e ter 120 A380.

 

 

Emirates orders 50 additional A380s, boosting fleet to 140

H.H. Sheikh Ahmed Bin Saeed Al Maktoum: “A380 continues to be Emirates’ flagship”

17 NOVEMBER 2013 PRESS RELEASE

Dubai-based Emirates airline has placed an additional order for 50 A380 aircraft, confirming the continued strong demand for very large aircraft in the Middle East that are needed to meet the region’s higher than average traffic growth. The order was signed at a ceremony at the 2013 Dubai Airshow witnessed by His Highness Sheikh Ahmed Bin Saeed Al-Maktoum, Chairman and Chief Executive Emirates Airline and Group and Fabrice BrÉgier, Airbus President and CEO.

“The A380 continues to be the flagship of our fleet and after five years in operation it remains highly popular with our passengers,” said HH Sheikh Ahmed bin Saeed Al-Maktoum, Chairman and Chief Executive of Emirates Airline and Group. “It is still one of the most efficient aircraft to operate today in terms of fuel burn and emissions per passenger, and it gives us the flexibility in some cases to meet passenger demand in slot-constrained markets. This latest order will help us meet both fleet expansion and fleet replacement needs.”

“We value our partnership with Emirates Airline and are pleased to see this getting stronger each day with their A380s flying,” said Fabrice BrÉgier, Airbus CEO and President. “By strategically placing the A380 at the centre of its business, Emirates is maximizing its leading position with each day of operations. Emirates has understood from the start the A380s advantages in terms of efficiency, economics and passenger comfort. It continues to be a true crowd-puller and contributor to the rapid development of its Dubai hub.”

Following delivery of their first A380 in July 2008, Emirates has now taken delivery of 39 A380s. Their 39th A380 is on Airbus’ static display at the 2013 Dubai Airshow. All Emirates’ A380s are powered by Engine Alliance GP7200 engines.

Since first entering service in 2007, the A380 has joined the fleets of ten world class carriers. The aircraft flies 8,500 nautical miles or 15,700 kilometres non-stop, carrying more people at lower cost and with less impact on the environment. The spacious, quiet cabin and smooth ride have made the A380 a firm favorite with both airlines and passengers, resulting in higher load factors wherever it flies.

The total A380 fleet has accumulated over one million flight hours in almost 140,000 commercial flights. To date some 50 million passengers have already enjoyed the unique experience of flying on board an A380. Every five minutes, an A380 either takes off or lands at one of the 34 airports where it operates today and the network is constantly growing.

Original Post

Replies sorted oldest to newest

150 777X não...

 

150 777X com opção de mais 50!!!!

 

Os caras são uns animais!!!

 

Naturalmente que essa frota de 777 vai substituir outros mais antigos, mas ainda assim eles continuarão sendo os maiores operadores do B777 - e do A380! - no mundo.

 

 

Originally Posted by JeanFabricio:

O petróleo um dia acaba.

 

Venho escutando isso desde 1975, por aí, e até hoje os neguim nada na grana!!!

 

Ô inveja!!! Por que não nasci filho de um sheik desses??? 

Originally Posted by JeanFabricio:

O petróleo um dia acaba.

 

negativo, esse é um raciocínio comum sobre a Emirates, e que é equivocado. A Emirates é de Dubai, e Dubai tem pouco petróleo, onde tem petróleo é em Abu Dhabi, que é outro dos 7 emirados.

         O que a Emirates fez, desde o início, foi transformar o aeroporto de Dubai num hub entre o ocidente e o oriente, aproveitando sua posição geográfica, e esse plano de negócios tem funcionado há anos, a companhia só dá lucro, e Dubai não é rico por causa de petróleo, lá é um ponto de comércio, turismo, negócios financeiros,etc...

          95% do petróleo dos Emirados está em Abu Dhabi, não em Dubai.

          A Emirates e o aeroporto de Dubai são alguns dos pilares da economia do emirado, não o petróleo.

          Um monte de gente fica achando que o lance da Emirates é petróleo por trás, é um engano. O que fizeram muito bem foi usar a posição geográfica deles e ganhar dinheiro.

          Quer outro exemplo? A Turkish, está fazendo a mesma coisa em Istambul, com menos "ingnorância" que a Emirates, mas também tá comprando uma porrada de aviões, eles vão dobrar a frota de wide-bodies (aviões de fuselagem larga) em alguns anos. E lá também não é petróleo, é o mesmo lance , aproveitar a posição geográfica e ganhar dinheiro em cima. 

         

Leo, exatamente.

 

Comparado com os outros emirados, Dubai mal e mal tem meia gota de petróleo.

 

A Emirates, o turismo local, o turismo de conexão e a especulação imobiliária é que movem Dubai.

 

Quando o petróleo acabar eles vão se destacar ainda mais na comunidade árabe.

Amigos, como vários sabem, voo para Dubai algumas vezes ao ano, e principalmente para levar nosso CEO a rodada de negócios que nada tem com Petroleo. O negocio la gira muito mais em viagens de passeio e negocios de especulacao turistica e imobiliaria do que outra coisa. Lá é um CGH x 10000 em relacao a conexoes e demais voos. Inclusive o lema e a meta é tornar Dubai a cidade mais visita do mundo, duvido que passe Paris, mas eles estao lutando forte pra isso. Dubai é a maior cidade e o segundo maior emirado entre os 7 e que menos possui petroleo. Outro assunto é a Emirates que hoje nada precisa de intervenção estatal em suas financas que anda muito bem sozinhas notadamente vivendo da boa estruturação inicial e de seu plano de negócios de sucesso. 

Incluir Resposta

×
×
×
×
Link copied to your clipboard.
×